torsdag, augusti 02, 2007

"förklä-skjorta" (eller möjligtvis förklä-blus)


Ännu ett tygfynd från åhlens i form av stuvbit av tyget Paola. Den ska få tryckknappar i ryggen men jag vågar inte banka så här dags. Jag har utgått från blusmönstret i Sy till barnen men ändrat det lite, större halslinning fram, bredare nertill och snävare ärmhålor bla. Tanken är att det ska vara en vit långärmad t-shirt under. Jag hoppas att den är tillräckligt kort så att den inte ser ut som en klänning, det ska vara som ett sånt där gammaldags förklä.


Tillägg: (svårt att ta bild på modell som inte vill stå still!) nu har jag provat den och konstaterat att den borde vara längre fram, man bör alltså göra framstycket rundat nedåt. Dessutom har jag konstaterat att dottern har växt under sommaren, det blev nästan lite tight. Det är svårt med storlekar till barn, de förändras på bredden och längden hela tiden och sällan på det sättet man tror, man lägger till på längden när det behövs mer på bredden och tvärt om!

2 comments:

Gekko sa...

Jättesött! Och vilket härligt tyg! Byxorna är också fräscha! Jag får nog också ta mig en sväng till Å någon dag. Bara synd att jag inte har så nära dit...
Lycka till med dagisstart!

KnåpModern sa...

tack, ja åhlens kan ha tuffa retroaktiga tyger till bra pris!