söndag, augusti 12, 2007

Höstjacka


Höstjacka i vaxat tyg, typ vaxduk från åhlens och vitt foder från Sundbybergs textilcentrum, dragkedja från Ohlssons tyger, muddväv från Dollys tyger. Mönster från Sy till barnen (mer info i höger meny). Jag har ju testat jackorna från sy till barnen tidigare och de blir ofta lite stora över ryggen, därför har jag satt i gummiband i midjan i ryggen. Får se i morgon när dottern vaknat om det blir bra. Eg hade det nog varit snyggare att sätta gummiband runt hela midjan. Får prova mig fram.

Jag vet inte om detta blev så bra, jackan andas ju inte. Ev får jag sätta hål under ärmarna så att dottern inte svettas ihjäl. Min plan var också att sy en löstagbar luva till men jag blev lite matt i värmen och orkar inte mer just nu...

10 comments:

Anonym sa...

Hej! Underbar jacka. Blir så inspirerad av dig, måste våga på mig lite större projekt till min son.
Måste bara hitta bra mönster..
Det är svårt att få tag i boken sy till barnen.

KnåpModern sa...

Tack för din kommentar! Jag vet att det är svårt att få tag i boken! Den finns dock på tradera just nu men den brukar bli ganska dyr där. Låna på biblioteket??

Gekko sa...

Oooh, snygg! Den blir ju säkert lite svettig på så sätt att den används precis när hon ska ut och busa ett par timmar. Den har ju säkert lika bra (eller dårlig) andning som Katvigs snygga jackor! De är väl också gjort i vaxat tyg?

Jes sa...

Jätte cool jacka, läckert mönster.Håler med Gekko, katvig & även adra märken har liknande jackor, så det borde funka, hål under armarna är väll ingen dum ide´.

Anonym sa...

VAd kul med fler som syr och bloggar. Jag har sytt en hel del i sommar som snart ska upp på bloggen =) men jag syr bara till mig själv... Du är väldigt duktig iallafall. / ANna

Josefinaste sa...

Vad häftig jackan såg ut. Jag antar att det mest är tyget som gör det, men jag säger det igen: Häftig!!

Tyrvi sa...

Cool och snygg! Men nästan allt som tål regn för barn är tätt som sjutton så detn fungerar nog bra. Älskar tyget!

KnåpModern sa...

Tack för era kommentarer! Frågan är väl hur väl den tål regn... Nu är det bara en vecka till min lilla tös börjar på dagis. Känns konstigt men spännande!

Anonym sa...

Måste säga att din dotter kommer bli den coolaste tjejen på dagis!

rino sa...

håller med, cool jacka!