lördag, september 22, 2007

Nu är det klart! (off topic)


Ursäkta ett off topic-inlägg men vi har äntligen köpt hus! Nu ska vi bara (!) sälja vår lägenhet. Det känns väldigt underligt att inte vara en hemnet-addict längre! Jag får nog köra en avvänjningskur...

Vi ska förresten på en fest med klädsel kavaj om några veckor, någon som har ett tips på mönster till en festlig festklänning i storlek 86?? Inte Baby Cools, vill ha en mer stilren modell och Gynthers klänningar har inte alltid blivit helt hundra tycker jag. Vill gärna ha ett säkert kort om man ändå sätter saxen i ett lite dyrare tyg.

10 comments:

Anonym sa...

å herregud..jag är såå avundsjuk!!!!!!!

Gekko sa...

Grattis! Det ser ju underbart ut! Jag har haft lite svårt att lägga av med Hemnet efter intensiva letperioder, lycka till! Ska fundera på klänningsmönster men har inte sytt någon finklänning själv så jag kommer inte på något på studs.

florin design sa...

Grattis till huset!!! Det ser ju underbart stort ut!

KnåpModern sa...

Tack vad snälla ni är!
Först var vi alldeles groggy och visste inte riktigt om vi skulle skratta eller gråta men nu känns det väldigt bra. Jag planerar för fullt hur syrummet ska inredas. Så skönt att kunna ha symaskinen och tyg och sånt framme utan att det är i vägen!!

Jes sa...

Grattis, Grattis!!
vilket fint hus, ser ut som en härlig tomt oxå:)Det ser ut att va ett "gammalt" hus med det menar jag inte nyproducerat, när är det bygt, hur stort är det, tomten? OJ va mycket frågor rena förhöret :)

Vi har precis fixat ett kontor/syrum i källaren & det är guld värt. Trots det ligger jag ofta på golvet i TV-rummet för att klippa till och rita av mönster för att samtidigt va social med Samabon P.

Har du ottoberg tdningarna de brukar ju ha klänningar, där kan du kanske hitta ett mönster.

Systickan sa...

Hej och grattis till husköpet!

Kanske en klänning med rynkad nederdel - har gjort ett par från Kwik Sew's Sewing for Baby (men där är 80 cl största stlk). Liknande finns i "Barnkläder - sy och sticka till barn 0-3 år" av Hanne Meedom och Sofie Meedom.

Mannagryn sa...

Hej, jag brukar ofta kolla in din blogg och har nu startat min egen under namnet mannagryn, hoppas att det går ba att jag länkar till din blogg. Amanda

KlaramedK sa...

Vilket uuuunderbart hus!! verkligen avis på dig som får lämna betong och asfalts djungeln

...liknar mitt drömboende!

Mia sa...

Åhhh vilket snyggt hus! Och vilken trädgård. Önskar att min platta trädgård hade lite kuperingar.
mvh
en av dina läsare... Mia

Anonym sa...

Hello

Thank's for this site, very interesting info.

--
[url=http://ste-sear-l.blogspot.com]steve search lye[/url] , [url=http://blank-medias.blogspot.com/2009/11/memorex-blank-media-good-product-wish.html]memorex blank media[/url] , [url=http://floocookinformatio.blogspot.com]floor cooker information[/url] , [url=http://turbot-fo-huff.blogspot.com]turbotax for huffy[/url] , [url=http://ha-co-g.blogspot.com]hair code gsm[/url]