onsdag, september 27, 2006

Mei Tai - bärmojäng


Mei Tai:en är nu klar, var helt klart ett litet större projekt. En Mei Tai är ett bärredskap som man bär sin bebis med, antingen på magen eller på ryggen. Jag använde Knyttet och K:s mönster som det tipsas om på sjalbarn.se. Jag ändrade dock mönstret något, jag gjorde axelremmarna avsmalnande och ca 170 cm långa och jag gjorde själva sittytan 40x50 cm. Det vita tyget heter Lenda och kommer från Ikea och är av den gamla sorten (den nya är lätt rutig). Det rosarutiga tyget är från Dollys tyger och den är vadderad i hela sittdelen samt 10 cm ut på vardera sida i
midjebältet. Jag funderar på att göra nån sorts ficka på men
jag undrar om det går att stoppa nåt i den när dottern sitter
i och den är rundad. Får fundera på saken. Jag känner mig
ganska nöjd med den, den känns kanske lite mjäkig i färgerna
men det beror mest på att jag använde det vita tyget som jag
ändå hade 3 meter liggandes av.

Tygåtgång: ca 1,70 eller så långa axelband man behöver. Ev
52cm dekortyg. Vadd om man vill.
Pris: beroende på tyg. 130 kr?
Tid: tog ganska lång tid. 4 timmar?

0 comments: