onsdag, september 27, 2006

Tyg- och garnaffärer

Ska kanske tillägga något om tygaffärer och inte bara om tyger. Var på Ikea i helgen och blev besviken. Har de tacklat av på textilsidan? Det fanns ju bara groteskt stormönstrade tyger. Åhlens är helt okej. Textilcentrum i Sundbyberg har bra priser. Likaså min närmaste affär, Dollys tyger på Norrtullsgatan, var där idag och köpte ett lysande skotskrutigt rosa tyg. Det finns också en affär som heter Wincent på Norrtullsgatan som har jättefina tyger och garner. Vad det gäller garner annars så handlar jag på Ljungqvists garn på Odenplan, de tycks ha en okunnig personal men priserna är helt ok och bra utbud. Jag läste också idag att Mattssons band ska vara himmelriket på jorden. Får försöka ta mig dit.

1 comments:

Ministrumpan sa...

Hej, har du någon bild på det skotskrutiga tyget? jag letar som en galning efter det, men hittar inte det. Bor i skåne så kan ju inte åka till dollys tyger där du handlade ditt, men om du har en bild hade jag blivit glad för då kanske jag kunde ringt upp till dem och bett dom skicka det. mejla gärna bild eller svar till iskall_flicka@hotmail.com
Tack