lördag, mars 10, 2007

Matchande byxor

Ett par snabba byxor i samma tyg, mönster från Sy till barnen (mer info i höger meny!). Namnlapp från MinaNamnband. Jag har tänkt att jag ska lägga upp byxorna och sätta röd snedslå i nederkant men jag tänkte att jag skulle tvätta dem först. Eller kanske är det bättre med gummiband i nederkant? Nånting måste till, nu ser de lite tråkiga ut.

Angående detta med snabba lättsydda plagg; jag har även klippt av en ~10 cm bred remsa av detta tyg som har blivit en smal sjal åt mig. Funkar utmärkt utan några sömmar, tyget rispar sig inte och den blev ganska lagom lång (1,5 m).

PS. Vinterkläderna klarade tvätten i 40 grader utmärkt! DS.

2 comments:

Anonym sa...

kan du inte göra rosettknyt, som på tröjan i benslutet. med ett litet sprund i den yttre sidsömmen, hoppas du fattar hur jag menar. men det vore fint till tröjan!
/kajsa

KnåpModern sa...

Bra idé! Mycket snyggare än gummiband.