söndag, april 08, 2007

Omlottblus


Omlottblus att ha i dag på påskdagen hos farmor och farfar. Tyg från Sundbybergs Textilcentrum, snedslå från åhlens och mönster från Sy till barnen (se höger meny).

Flera av tygerna jag köpte igår känns snarare 80-tal än 70-tal, detta är en av dem. Vet inte riktigt om 80-talet kommer att slå igenom bland barnkläderna, men kikar man på jackan från Moon Kids Wear nedan så känns det tyget mer 80- än 70-tal. Vill man vara på den säkra sidan så kan man ju bunkra Elsebeth Gynthers 80-talsbok Nya barnkläder... Brukar i alla fall vara mindre svår att få tag i än Sy till barnen.

Glad Påsk, förresten!

5 comments:

Anonym sa...

Just den boken köpte jag härom veckan på second hand för 20 kr. Kommer den bli lika poppis som den från 70-talet så har jag gjort ett framtida klipp. "Sy till barnen" blir ju skamlöst dyr på Tradera.
//Klockarbarn

KnåpModern sa...

Ja jag vet!

Men fortfarande känns ju vissa av 80-talskläderna så fuuuula. Tex de aprikosa och turkosa overallerna i boken. Men rätt som det är....

Anonym sa...

Den grå layouten är snygg. Kanske lite svårt att läsa den röda texten...

Blusen är jättesöt. Vad är det för kvalitet på tyget?

KnåpModern sa...

tack för kommentarer!
det är lite kräppat typ lite bäck och bölja i bomull.

Botilda sa...

Visst är det 1980-tal på gång. Tänk "glassiga" färger och breda axlar, Carola i schlagerfinalen och permanentat hår (fast kanske inte just det på små barn) *rys* Jag tycker nog att man kan ana det redan i de nya kläderna från både Katvig och Molo.