söndag, april 08, 2007

Utsvängda byxor

Tog en tur till Sundbybergs Textilcentrum i går, kan helt klart vara bästa tygaffären i Stockholm. Åh vad mycket mumsigt det finns!

Har försökt sy ett par utsvängda byxor enligt eget recept i ett blått manchestertyg som jag köpte igår. För att göra dem utsvängda måste man sy sidosöm. Jag kunde nog tagit i lite mer i utsvängdheten och kanske svängt in dem lite över låren, risken är väl att de blir för tighta att krypa i då.

De blev annars i vanlig ordning lite stora trots att jag mätte. Jag är nog kvar i tanken att hon växer lika fort som i början och det är bra att ta till lite extra...

2 comments:

Botilda sa...

På sätt och vis är jag glad att jag inte upptäckt Sundbybergs tygcentrum än. Men det blir en tur dit vilken vecka som helst.

(Bakgrunden är aningen för mörk för att dina fina kläder ska komma till sin rätt, tycker jag. Typsnittet är lite för litet i fötterna. Tycker jag)

KnåpModern sa...

det tycker jag absolut!

kämpar vidare med layouten. Svårt att förmedla en retrokänsla utan starka färger men jag håller med om att det kan bli lite dystert.