tisdag, januari 30, 2007

Förklädesklänning

Förklädesklänning, mönster från Baby Cool. Det är den största storleken och de är ganska stora så är på gränsen till för stor för dottern. Jag har gjort samma klänning förut se här. Nu fick jag bättre bukt med mönstret och tog inte in den på bredden så som jag gjorde förra gången. Tyget är ett Kaffe Fassett tyg från Wincent garner, hans kollektioner är egentligen till quiltning så de är väldigt tunna, passar bra till sommarkläder. Jag älskar denna blåa färg, syns inte så bra på bilden men den är en blandning mellan turkost och kornblå. Chokladbrun snedslå samt knappar från åhlens. Namnlapp från Mina Namnband.

Nu bär det snart av, vi har fullt med packningsbestyr. Pre-barn så hade jag slängt ihop det jag skulle ha med samma morgon vi skulle åka, nu har jag planerat i veckor för att införskaffa allt från vätskeersättning till simring. Förmodligen kommer jag missa att få med en bikini till mig...

Svårighetsgrad: 2.

5 comments:

Botilda sa...

Det är så inspirerande att se allt du gör! Jag har hundra idéer, men inte lika stor dådkraft ;-) Har just lånat Baby Cool och Sy till barnen på biblioteket och bläddrar och drömmer. Det är i och för sig kul det med, och dottern behöver sannerligen inte mer kläder just nu, men ändå... En vacker dag tar jag fram symaskinen.

Anonym sa...

Fin! Och himla praktisk modell. Hoppas semestern blir toppen! :)

Anonym sa...

Jättefint som vanligt! :-)
Ha en skön resa - och du, det finns ju säkert snygga bikinis till dig där!

Anonym sa...

Ve inte om jag sagt det tidigare men jag älskar din blogg!!! Är in hit dagligen...

Hoppas ni får en härlig resa!!!!!

KnåpModern sa...

Tackar!!!
Vi hade en härlig resa!!