fredag, december 22, 2006

God Jul!!

Nu får jag nog packa undan symaskinen inför julen. Sedan dottern har börjat krypa har det blivit svårare att sy när hon är vaken, rätt som det är sitter hon bakom granen och käkar på en gren eller en julkula. Men jag har en hel del som jag skulle vilja göra som ligger och gror. Här är min bokönskelista:
- Sticka (nina sagulin)
- Stitch n' bitch (debbie stoller)
- Plush-o-rama (Linda Kopp) Efter jul släpps även denna bok av samma författare.
En annan bok på min lista är
- The Craftster Guide to Nifty, Thrifty, and Kitschy Crafts: Fifty Fabulous Projects from the Fifties and Sixties

Jag ska banne mig lära mig att sticka. Hur svårt kan det vara? Ett par pulsvärmare borde jag väl klara i alla fall? Observera bilden, varenda grej inklusive granen är stickad! Gjort av konstnären Lauren Porter. Lite av överkurs men så coolt!

Köpte för övrigt den där tidningen Kreative Kvinnor som de har gjort reklam för på tv. Det fanns jättefina grejer och väldigt många olika bra projekt men ändå var det inget som fick mig att slita fram nål och tråd och börja pyssla. Kan inte riktigt säga varför. Kanske blev det för mycket.

Julpyssel:
Skapligt Enkelt

0 comments: