onsdag, december 13, 2006

Tröja med ärmlappar

Har fått en liten 70-talsgardin av snälla P som nu blev till en liten jultröja. Mönstret är från Sy till barnen (mer info se höger meny under Böcker). Vita ärmar från en gammal t-shirt och på baksidan ärmlappar av hjärttyget fastsydda med tät zigzag (0,5 stygnlängd och 4 stygnbredd). Tröjan är öppen på höger axel och jag har satt dit två sk nittryckknappar, typ såna som är på bodys som ser ut som ringar från utsidan. Dessa köpte jag på Kilotex för 57 kr för 10 st, redskap ingår. Man behöver dock ett fast och tåligt underlag, det räcker inte med korkunderlägg märkte jag, en planka är bäst.

Annars vit snedslå från åhlens, det blev en liten bit över från när jag klippte ur för halslinningen på framstycket som jag gjorde till en liten ficka. Namnlapp i vanlig ordning.

Svårighetsgrad (1=lätt 3=medelsvårt 5=galet avancerat): 2-3. Själva tröjan är superlätt att sy, den består bara av ett framstycke och ett bakstycke + ärmarna men det var lite extra pill med knappar och snedslå.

0 comments: