lördag, december 02, 2006

Mini moopy

Förvarning: detta mönster verkar tyvärr inte vara gratis längre.

Nu har jag sytt en mini moopy, det gick ganska snabbt, det är bara att följa instruktionerna. Jag tror dock att det blir bättre om man först syr fast armar, öron och ben mot baksidan och sedan syr ihop baksida och framsida. Jag försökte sy ihop kroppen med armarna mm fastnålade inuti och det var lite knepigt eftersom de redan är stoppade när man syr ihop kroppen och det blir rätt fullt där inne. Kvinnan som har gjort mönstret till mini moopys ber att man ska lägga upp sina alster på flickr, man kan som sagt gå in där och kika på en massa olika moopys för inspiration. Som ni ser blev den lite sned och vind men nu vet jag hur jag ska göra...

Tyger: stuvbitar av kaffe fasset tyger från wincent.

Svårighetsgrad (1=lätt 3=medelsvårt 5=galet avancerat): 3, det är mer pilligt än avancerat.

1 comments:

Anonym sa...

Hallå googlade och km in på din sida.
har sett att du sytt en så sött moppy ;)
hiihihihi :=)
ä det nåt du kan tänkas sy på beställning ?

Min mail :

vintage70tal@hotmail.com