söndag, november 05, 2006

Rapport från syfestivalen

Snacka om kvinnodominerad tillställning... :-) Det är rätt intressant med handarbete, det finns dels den nya falangen som gör trendiga och supersnygga saker och dels de mest hiskeliga färger, former och material. Det finns något för alla helt enkelt.

Nina Sandström Hallberg var där och gjorde reklam för denna bloggs favoritbok Baby Cool och jag fick chansen att fingra lite på de plagg hon visar i boken. Det var väldigt spännande! Jag kan meddela att de är ihopsvängda snabbt, det är inget finlir och det är det som är så härligt. Kan även meddela att Nina har en alldeles ny bebis så vi kan nog se fram emot fler mönster. *hoppas*

Det är så himla synd att jag inte kan sticka, det finns verkligen en massa snyggt man kan göra. Jag såg bla boken Sticka i Nystas monter som jag gärna skulle vilja göra en massa ur.

Vad slog jag till på då? Ett garnnystan. Och bara randigt tyg, dels velour och dels trikå. Velouren (randig; rödgrå, rosaröd, svartgrå) köpte jag i MMH:s monter och trikån från E-slöjd.

Tyvärr hade jag inte så mycket tid annars hade det varit kul att testa knyppling och frivoliteter. Det är mycket av de där gamla hantverken som man kan göra supersnygga grejer av!

3 comments:

Anonym sa...

Nyfiken på vad du kommer sy av de där tygerna, ser jättesnygga ut.

Jag har sytt dit ett hakband med kardborre på mössan. Ska skicka en bild och visa sen, men just nu ligger kameran i sängen någonstans under den sovande sonen... Sen har jag sytt en snuttefilt liknande dina plättar fast större. Och så målat om sambons gamla matstol från när han var liten. Vit. Blev jättefint. Nu ska jag sy dyna... Har du haft vanlig nål till vaxduk? Kan du förklara lite mer exakt hur du gjorde din dyna? Tack för inspirationen. /Maria

Anonym sa...

Har mailat dig lite bilder! /Maria

KnåpModern sa...

Tackar!! Supersnygga grejer!