måndag, oktober 02, 2006

Byxor 3


Hann med ett par byxor medan dottern sov efter turen på stan. De är gjorda med viss inspiration från modeller man kan hitta på Suki... Både det rutiga tyget och den röda manchestern kommer från Sundbybergs Textilcentrum. Jag gjorde byxmönstret några centimeter vidare genom att flytta mönstret en bit åt höger när jag klippt ut halva från vänster sida. (Det blir kanske mer begripligt om man tänker sig att man ritar av ett mönster och börjar med att rita av vänstra halvan och sedan flyttar mönstret åt höger och fortsätter att rita av. Då får man ett nytt mönster som är större på bredden än det gamla.) Jag gjorde också benen kortare, ca 8 cm kortare än den normala längden. Muddarna gjorde jag genom att sy rektanglar (11 cm breda och 22 cm långa i okantat skick) som jag nålade fast så att det skulle bli jämnt födelade veck över benet. Jag gjorde så att jag tog först ut mitten på benet och mitten på mudden och så nålade jag fast, sedan tog jag mitten av mitten och nålade, osv.

Tyg: 40 cm byxtyg och ca 16 cm manchester till midjan och muddarna.
Tid: 2,5 timme kanske?
Pris:

0 comments: