måndag, oktober 09, 2006

Overall - sista detaljerna

Nu har jag tagit mig samman och fixat de sista detaljerna på velouroverallen. Satte dit röd bomullssnedslå vilket gjorde att det blev lite mer stadga i ändarna men det blev också lite trumpettendenser. Det blev trots allt rätt bra även om den fortfarande är väldigt stor... Storlekar kan vara väldigt olika i mönstren har jag märkt. Storlek 68 kan vara allt från 64-65 till 72-73. Nu är ju dottern ganska nätt så hon behöver inte så mycket vidd.

4 comments:

Anonym sa...

Hej, jag håller också på och knåpar en sparkdräkt, men har lite problem med halsen, hur har du gjort?

KnåpModern sa...

Det är en luva på (det syns bättre på bilden i det gamla inlägget om du klickar på "velouroverall"). Kompisen S gjorde i stället en rak krage, som en avlång rektangel bara, och det blev jättesnyggt. Annars är ju snedslå ett säkert kort...

Anonym sa...

Ja, jag har köpt snedslå och ska testa, skulle vara en "travolta"-krage först men det blev jättekonstigt, har funderat på luva också, men det får bli nästa!

KnåpModern sa...

Fråga annars på sysidan.se, de har säkert något experttips på hur man gör!