torsdag, oktober 05, 2006

overall


Nästan klar med en overall i velour. Herregud vad svårt det var. Allt var svårt, tyget stretchade sig, mönstret var krångligt och jag säger dragkedja! Jag använde mönstret som jag lånat från S från Simplicity. Jag tog bort tossfötterna, ärmmuddarna och kragen och satte i stället dit luvan som egentligen är till jackan i samma mönsterkuvert. Och vad stor den blev, ändå tog jag in den 2 cm på bredden. Storleken var S som ska motsvara 61-67 cm och 6-8 kg. Ganska på pricken vad som passar dottern.
Nästa gång jag ger mig på en overall så blir det definitivt i manchester, det här var alldeles för svårt när man inte kan stretchsöm. Och så ska jag följa S initiativ och göra en 70-talskrage i stället för luva.

Tid: 5 timmar?
Tygåtgång: ca 80 cm
Pris: ca 85 kr

0 comments: